sobota, 29 grudnia 2012

Basen

Witam!
Dzisiaj kilka słów o zaletach pływania, basenów itd. gdyż w końcu się na niego wybrałam, jakoś tyle czasu obiecywałam sobie: 'Jutro na pewno idę, rano wstaje pakuję manatki i lecę pływać!' No a potem niestety rano, chęć dłuższego spania zwyciężała i pozostawałam w domu. Tym razem jednak się udało, czynnikiem mobilizującym okazało się to, że umówiłam się z koleżanką na basen no i nie wypadało jej tak wystawiać, skoro już się umówiłyśmy także nie było wyjścia tylko się spakować i lecieć :) Także przez ostatnie dwa dni 'kalorie spalałam' na BASENIE!

Na początek wybrałam duży basen na którym swobodnie można popływać.Pływałam dwa razy po 20 minut.
Pływanie ma wiele zalet:
♥ Wpływa na nasze zdrowie
- Wzmaga wydolność kości i mięśni.
- Sprzyja utrzymaniu ruchowości stawów.
- Wpływa na prawidłowa postawę i przeciwdziała skrzywieniu kręgosłupa.
- Polepsza koordynację ruchową i giętkość ciała.
- Odmładza skórę (dzięki wzmożonemu przepływowi krwi w trakcie ćwiczenia).
- Wzmożony przepływ krwi wzmacnia naczynia krwionośne mięśni i włókna mięśnia sercowego, które stają się silniejsze, elastyczniejsze i grubsze.
- Zwiększa objętość oddechową płuc.
- Podnosi tempo przemiany materii (w trakcie ćwiczeń spalasz niepotrzebne kalorie).
- Poprawia samopoczucie i stan zdrowia psychicznego oraz poczucie własnej wartości.
♥ Jest sportem uniwersalnym, gdyż pływać może praktycznie każdy.
♥ Pływać możemy przez cały rok, latem do dyspozycji mamy jeziora, rzeki, baseny otwarte, a zimą basen zamknięty.
♥ Jest to świetna zabawa, podczas której spalamy kalorie nawet o tym nie wiedząc :)
Po pierwszej rundzie pływania, przeszłam na mniejszy basen, gdzie są różne rodzaje masażerów wodnych.
♥ Pierwszy na który się zdecydowałam to tzw. bicz wodny, którego zadaniem jest zmniejszenie napięcia mięśni, pomoc w redukcji tkanki tłuszczowej i walce z cellulitem.
♥ Następnie masażu bocznego, który który świetnie 'zbijał boczki'.
♥ I na koniec masażu dennego, który masuje stopy.

KILKA PRAKTYCZNYCH RAD
♥ Nie pływaj tuż po jedzeniu ani całkiem na czczo (najlepiej dwie godziny po posiłku).
♥Klapki chronią stopy przed poślizgnięciem się, ale też przed infekcjami grzybiczymi.
♥Jeśli chlorowana woda wywołuje podrażnienia oczu, po wyjściu z basenu przemywaj je solą fizjologiczną.
♥Po basenie dokładnie umyj ciało mydłem, a włosy szamponem. Przed ubraniem się posmaruj skórę balsamem nawilżającym.
TERAZ TROCHĘ MOTYWACJI!!! :)
Dla dziewczyn lubiących modę i stylowy wygląd, jest to świetna okazja do kupna nowego stroju kąpielowego, klapek lub torby na wszystkie 'pływackie akcesoria'.

Można również spotkać przystojnych ratowników ;)
Mam nadzieję, że post przydatny i udało mi się choć kilka z was zachęcić do odwiedzenia w najbliższym czasie pobliskiego basenu lub aquaparku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz