środa, 26 grudnia 2012

Endomondo

Witam was wszystkich bardzo serdecznie!

Założyłam tego bloga gdyż, chciałam mieć jedno miejsce gdzie będę mogła gromadzić swoje wszystkie informacje na temat zdrowego trybu życia. Poprzez to rozumiem treningi, pojedyncze ćwiczenia, ciekawe przepisy kulinarne, nowości kosmetyczne itp.:) Doszłam do wniosku, że blog będzie na to idealnym miejscem, gdyż łatwo mi tu będzie wklejać różne filmiki z YOUTUBE (właśnie odnalazłam wszystkie filmiki z Ewą z PNŚ) oraz co najważniejsze liczę na wsparcie od was, porady oraz ciekawe rozmowy :) Myślę, że to tyle tytułem wstępu... Dzisiaj troszkę o ENDOMONDO.

ENDOMONDO (nazwa od ENDO – endorfiny i MONDO - świat) to serwis, którego ideą jest rejestrowanie treningu biegowego, rowerowego czy jakiegokolwiek innego związanego z przemieszczaniem się przy pomocy telefonu komórkowego. Dostępne są różne dyscypliny sportowe, w tym narciarstwo, snowboard, jazda konna i wiele innych. Z pewnością użytkownicy sami będą zainteresowani wprowadzeniem kolejnych, co nie stanowi żadnego problemu technicznego dla twórców programu.

Najpierw trzeba ściągnąć specjalną aplikację (bezpłatną) Endomondo Tracker ze strony serwisu społecznościowego. Rozpoczynając wycieczkę trzeba włączyć program w telefonie komórkowym, wybierać jazdę na rowerze i nacisnąć Start. Od tej chwili, każdy przejechany odcinek jest kontrolowany - trasy, międzyczasy, maksymalna i średnia prędkość, profil wysokości oraz inne dane. Wszystko to jest zapisywane w serwisie www.endomondo.com na profilu.

Wszystkie treningi są sumowane w ciekawy sposób. Tutaj akurat moje statystyki, które jak na razie nie są imponujące, ale pracuję nad nimi.Podoba mi się przelicznik na spalone hamburgery, podróże dookoła świata czy podróże na księżyc, niby mała rzecz a jest jakimś dodatkowym czynnikiem motywującym do działania :)

Myślę, że to fajne rozwiązanie do podsumowywania swoich treningów. Wiadomo, że ta dokładność nie jest 100%, ale na pewno można powiedzieć o tym programie, że jest profesjonalnie zrobiony. Osobiście korzystam z niego najczęściej podczas spacerów, biegania oraz jazdy rowerem. Tutaj na blogu jeszcze na pewno nie raz o nim wspomnę, gdyż będę korzystała z jego możliwości do robienia miesięcznych podsumowań, także jego zalety/wady pewnie wyjdą w 'praniu':)

A wy korzystacie z tego programu? Jak wasze wrażenia? A jeśli nie i macie co do niego jakieś pytania... Śmiało, jeśli tylko będę znała odpowiedź chętnie podpowiem co i jak. :)

4 komentarze:

  1. Nie wiesz czasem w jaki sposób ustawić Endomondo podczas ćwiczeń z Panią Chodakowską aby w odpowiedni sposób liczył kalorie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale dopiero zobaczyłam twój komentarz, jakoś mi umknął. A jeśli chodzi o ćwiczenia z Ewą to ja te treningi wpisuję ręcznie, a jako kategorię sportu dla Skalpela wybieram pilates, a dla killera i turbo, aerobik i wpisuję czas jaki dane treningi trwają :) Mam nadzieję, że pomogłam w razie pytań, pisz śmiało :)

      Usuń
  2. Robię w sumie tak samo ;) Ale coś mi się wydaje, że tych kalorii spalam więcej niż jest napisane. Ale coś czuję, że to tylko moje osobiste odczucie, jestem po prostu tak zmęczona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha możliwe,że tak jest. Czasem podczas biegania, jestem tak zmęczona, że mam wrażenie, że spaliłam milion kalorii, a tu jakaś dołująca liczba ;) Ale co tam ważne, że można pooddychać świeżym powietrzem i ruszyło się tyłek :)

      Usuń