niedziela, 26 stycznia 2014

PRZEPIS - Placki z cukini

Witam!
Dzisiaj postanowiłam podzielić się z wami przepisem na szybkie, pyszne, sycące i zdrowe danie. Idealne również dla wegetarian. Są to placki z cukinii, które ostatnio pokochałam. Długo nie mogłam się przekonać, gdyż owe warzywo nie przekonywało mnie. Kojarzyło mi się z mdłym smakiem. Ale byłam w wielkim błędzie. Jest przepyszny, dobrze doprawiony - wprost idealny. Jak znacie inne przepisy na dania z cukinią, to chętnie je poznam! :) 


SKŁADNIKI (na 8 placków):
♥ 1 średnia cukinia
♥ pół małej cebuli
♥ 1 jajko
♥ 3-4 łyżki mąki
♥ przyprawy (sól, pieprz, papryka, oregano)

PRZEPIS:
I. Umytą i wysuszoną cukinię ścieramy na drobnych oczkach tarki (jeśli jest ona dużych rozmiarów, rozkrajamy na pół i wycinamy pestki ze środka, a następnie ścieramy). Następnie, również na małych oczkach ścieramy cebulę. Całość łączymy ze sobą, solimy i odstawiamy na 10 min, aby wyciekła nie potrzebna woda z cukinii, którą potem odlewamy (jeśli zapomnimy o odlaniu wody, podczas smażenia, olej może pryskać i doprowadzić to poparzenia).
II. Następnie dodajemy całe jajko, 3-4 łyżki mąki (aby uzyskać zbitą konsystencję) i przyprawy, w proporcjach według własnego uznania. Całość mieszamy.
III. Gotową masę nakładamy, na rozgrzaną patelnię (ja smażę na oleju rzepakowym) dużą łyżką formując okrągłe placuszki. Smażymy do momentu złocistego zarumienienia.
IV. Gotowe placki idealnie łączą się z jogurtem naturalnym, greckim lub sosem tzatziki. 

SMACZNEGO!!! :)

7 komentarzy:

  1. prawie jak placki ziemniaczane ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. łatwe szybkie i zdrowe idealne!:)bardzo je lubię:):)

    OdpowiedzUsuń
  3. często robię, czasem nawet zgrzeszę dodatkiem bułki tartej, ale to jest po prostu za dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam palcki z cukini ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam dzisiaj te placuszki! Polałam jogurtem naturalnym. Mmm pycha :)

    OdpowiedzUsuń